tirsdag den 18. september 2007

Ristinge havn- Ristinge strand





















16. okt. 05






Vejret er helt fantastisk for årstiden. Idag lørdag er der fuld sol fra en flot blå himmel og ingen vind. Så er der med at komme på vandet igen. Karin, Anja, Thomas og Heidi ville gå en tur ud på klinten og jeg ville så ro fra Ristinge havn og ud forbi klinten og om til stranden og så smide kajakken på bilen der.






Satte kajakken i ved Ristinge havn og i dag var udsigten bare kanon. Man kunne virkelig se langt i det klare efterårs vejr. Der var ikke ret meget vand, hvor jeg satte kajakken i, men ud kom jeg da. Her inde i bugten er der en masse svaner og andefugle, men de letter når jeg kommer tæt på dem. Havde igen en pære og et æble med, da jeg ikke ville drikke vandet der smagte af kaffe. tlf. lå i det nyindkøbte etui på dækket mens kameraet måtte nøjes med en plasticpose med klemme på. Ønsker mig et originalt etui i julegave!. Der var rigtig flot med Ristinge Hale til venstre og Strynø til højre. Der var meget søgræs her og det groede så godt, at det lå i overfladen og flød rundt. Det så meget skægt ud og hang ikke i roret som jeg troede det ville gøre. Kom rundt om pynten og vidste ikke rigtigt om jeg skulle sejle rundt om Halen eller jeg skulle klemme mig gennem det smalle løb. Ærø lå også fristende tæt på og kunne nemt se alle husene i Marstal. Men måtte heller lade være og se at komme rundt om klinten og måske møde de andre derude på spidsen.




Der var næsten ingen vand mellem land og øen, kun ca. 20-30 cm og kajakken var lidt sej at få igennem her, det er nu bedre når der er noget vand under kølen, så glider den meget nemmere. Det er ligesom den suger sig til bunden når der er for lidt vand. Kom forbi halen og havde nu udsigt til åbent hav. Pragtfuld udsigt til Ærø's sydvestlige skrænter og Jylland i det fjerne vest. Vandet var bare så roligt at det var en fryd at sejle i det. Rundede klintens yderste spids og kom om hvor jeg sejlede igår og her stod de alle sammen på toppen og vinkede. Sejlede tæt ind og fik et par gode billeder af dem. Snakkede lidt og padlede videre og aftalte, at de samler mig op ved stranden for enden af klinten. Kom hen til garnene fra igår og nu var der to både derhenne. En fiskekutter og den samme båd fra igår. Fik en snak med ham fra igår og han fortalte at de skulle have garnene op på land for at tørre og der var alligevel for megen strøm lige nu, til at de kunne fange noget. Blylodderne blev hævet fra bunden og så kunne ålen svømme under, surt show. Sejlede videre og holdt en lille pause på vandet i det total lækre vejr. Nød min Elstar fra Hans'es plantage og blev helt høj af den udsigt. Det er Bagenkop til venstre og Sønderjylland helt ude i det fjerne, eller rettere måske Als. Jo det er sådanne oplevelser der gør at man bare må afsted på vandet.

Sejlede videre ind mod land og fik læsset kajakken på bilen og så tilbage mod sommerhuset. En virkelig flot lille tur på 6 km i et helt fantastisk efterårs vejr. Ak ja man skulle bare være pensionist og ikke lave andet end at padle rundt på vandet.
Distance 6 km og nu ialt 147 km.




2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonym sagde ...

Ja, formentlig sa det er