tirsdag den 18. september 2007

Tur fra Elsehovede

Lørdag d. 24. september.
Vi kørte en eftermiddags tur til Elsehovede. Tog kajakken med, da det var fuldstændig vindstille og sol fra lidt diset himmel.
Havet var helt spejlblankt så det var fint at ro en lille eftermiddagstur. Jeg ville en tur til Lundeborg og Karin bestilte fisk med hjem, så nu var jeg pludselig på indkøbstur i kajakken!!. 3 Rødspætter hvis der var åbent derhenne.
Ud med kajakken og afsted mod Lundeborg. Rigtig fint at padle i dette vejr og ud på ca. 2-3 m's vand. Havde strømmen imod mig, men det gjorde ingenting her. Det var meget værre i Svendborg sund den anden dag. Kan stadig mærke at jeg er lidt øm i håndleddet. Gad vide om jeg padler forkert?, men det tror jeg nu ikke efter det jeg har læst om emnet. Skal nok bare vænne mig til det.
Havde en rigtig flot tur derhen og nød stilheden og den flotte skov langs kysten. Træerne vokser helt ud i vandet og det ser meget "regnskovsagtig" ud. Sejlede forbi havnen og lagde til på badestranden. Der var ikke ret mange mennesker i forhold til en sommerdag og denne dag var jo næsten lige så flot. Vel nok en 20-21¤'s varme og vandet føltes også dejligt. Fik kajakken op at ligge på noget tang og fik vesten af og så afsted i neopren sko og våddragt mod fiskehandleren, Sikkert et flot syn! Han havde desværre lukket for fiskesalg, så jeg tog retning mod ishuset. Heldig dag at komme der. Det var nemlig sidste åbningsdag, så køb 2 stk og betal for 1. Fik en hjemmelavet med 2 kugler, guf og syltetøj til en flad 10'er.
Nød den på stranden sammen med kajakken. Tog min t-shirt af da det var for varmt med den på. Kom i kajakken og padlede derfra igen. Tog direkte retning mod Elsehovede og havde igen en kanon tur med havblik og strømmen med mig. Der var gået ca. 2 timer med det og Karin var selvfølgelig noget nervøs, hun havde ikke troet at der ville gå så lang tid, men jeg har jo ingen påhængs motor på kajakken!! Så ting tager tid og det gør kajakture også. Svedte en del og da jeg alligevel skulle have våddragten af og skylle skoene, så tog jeg en forfriskende tur i bølgerne, men det var nu alligevel halvkoldt, ihvertfald meget friskt. Op og tørres og fat i thermo flasken og noget varm kakao, uhmm så er man ovenpå igen og med den flotte udsigt til Langeland, broen og blankt vand så blev kakaoen og kiksene ekstra gode.
Tur på 11 km og nu ialt 102 km.

Ingen kommentarer: