torsdag den 11. februar 2010

Skarø rundt d. 13. sept 06





Med en sydøstlig svag vind er det oplagt at få indtaget Skarø. Da jeg skal på 2. tur er jeg stået tidligt op og kl. 8.30 er kajakken i vandet ved Lehnskov strand. Høj solskin og ikke ret meget vind. Der er vel omkring 20 g i luften så det er rigtig lækkert.


Sejler kun i badebukser og t-shirt endnu.


Da jeg kommer lidt ud har jeg en fornemmelse af at roret ikke rigtig virker som det skal. Ganske rigtigt så har snorene løsnet sig ved pedalerne og jeg kan ikke få det rettet inden jeg kommer til Skarø. Men så må jeg jo bare styre med pagajen og det går da også fint, men det er nu nemmere når der er ror på. Har taget Haslen da Thomas har svejset et lidt større ror på og nu skulle det så afprøves. Når Skarø øst for havnen og sætter kajakken på land og får snorene sat tilbage i klemmerne og nu virker det fint. Jeg troede godt nok, at det ville give lidt større effekt på roret, men det gør det altå ikke. Skarø færgen kommet til syne bagfra og jeg venter lige lidt med at sejle forbi havneindløbet indtil den er på plads, det ser nemlig ud til at den trækker en temmelig stor hækbølge og den gider jeg ikke lige løbe ind i her. Da den er kommet på plads suser jeg forbi og har valgt at tage øen vest om.


Der går en lang odde ud nordpå fra øen og den må jeg uden om. Der er en masse fugle der og også en masse viber. De er nok ved at pakke sydfrugterne til varmere himmelstrøg, men her er nu ellers varmt nok lige nuæ


Øen er jo ikke så stor, men der er da alligevel en del huse. Vestkysten er splkket med store sten og nogle små skrænter. Kommer om på sydsiden og får lidt bølger ind, men ikke noget at snakke om.


Tager kajakken på land ved noget der hedder Kalveodde og får en kop varm kakao og et stykke af Karin hjemmebag.


Kommer i kajakken igen og tager direkte sigte på Lehnskov strand. Der kommer et gammelt sejlskib og går sydpå. Har nu vinden og dønningerne i ryggen og tju hej hvor det går let mod Fyn.


Kommer i land og har sejlet 15 km på ca. 2 timer.


Rigtig fin tur og havde ellers meget lyst til at tage en tur til Drejø og runde den, men det vil tage en hel dag, så det må vente til en anden dag.


Distance 15 km


Ialt 358

Ingen kommentarer: