fredag den 31. august 2007

Første tur.

Den 29.08.05 havde jeg min første tur i kajakken. Desværre blæste det en del denne dag, men jeg havde gået og ventet og dem som kender mig, ved at tålmodighed ikke hører til en af mine stærke sider. Op på bilen med kajakken og spænde den godt fast. Min plan var at tage til Elsehovede og sætte i der. På vej derned rev det godt nok godt i kajakken, men den blev på taget hvor den skulle. Der var meget lavvandet så jeg skulle bære kajakken ca. 200 m inden jeg kom ud til vandet og det var jo ikke ligefrem meningen at kajakken skulle luftes på mine skulder.
Videre mod smørmosen. Da jeg kom til Thurø dæmningen så der ud til at der var nogenlunde læ i sundet, så ind på P-pladsen og i med kajakken. Får alt udstyret på, også spraykittet, men kommer til at sidde mig på det og så op igen. Nå endelig glider kajakken ved at jeg bruger pagajen. Den glider meget fint i vandet og jeg tager retning mod Thurø. Der er jo en del strøm under broen, men kajakken glider fint igennem. Her ude på midten blæser det godt nok en del. Vinden kommer fra vest så jeg har side/rygvind så det går fint derudaf mod øst. Der er alligevel en del bølger, men det er jo kun sjovt når de hjælper een derud af. Kl. var næsten 17 da jeg satte i vandet så da jeg når næsten ud til sammensnævringen ved Skårupøre beslutter jeg at vende om. Hm hm da jeg begynder at vende siden til vinden og bølgerne kommer der godt nok gang i balance øvelsen. Men rundt kommer jeg og snuden op imod vinden. Så begynder jeg at padle imod vinden og det er godt nok utroligt som den kan hinder een i at komme hurtigt frem. Det tager lang tid at komme tilbage til udgangspunktet, men en rigtig fin tur. Hvor langt jeg sejled ved jeg ikke, men ca. små 6 km.

Ingen kommentarer: