fredag den 31. august 2007

Karin prøver kajakken.

Allerede dagen efter havde Karin lyst til at prøve også. Vi tøffede til Elsehovede om formiddagen da vejret var helt vindstille.
Da vi kom derned var det bare fuld sol og helt spejlblankt i bugten. Kanon vejr for Karin at prøve. Jeg tog mig en hurtig tur mod Lundeborg og det var helt fantastisk at se havbunden glide forbi i det klare vand. Jo det er helt rigtigt at have fået en havkajak.
Tilbage til Karin på stranden. Vi så et krigsskib helt over ved Langeland siden. Den havde skum for stævnen og det gik ret hurtigt kunne vi se.
Karin fik vesten på og op i kajakken med hende. Hun kunne ikke sidde så godt fordi hun ikke kunne nå fodsparket. Jeg gik i vandet sammen med hende så hun ikke skulle kæntre. Det gik fint og efter lidt plasken frem og tilbage gik vi på land igen.
Det var efterhånden blevet middag så vi fandt den varme kakao frem og madpakken. Da vi sad og spiste kom er pludselig 10-15 kæmpe bølger drønende ind på stranden. Heldigvis havde jeg taget kajakken langt op på stranden. I løbet af 10 sek havde bølgerne stjålet næsten al sandet fra stranden og der var pludselig en skrænt på ca. 30 cm på hele stranden. Det var dønningerne efter krigsskibet. De havde været næsten 25 min siden vi så den og først nu var de nået til fyn. Hold da op. vandet sprøjtede helt op hvor vi sad og spiste. Tænk sig hvis Karin havde siddet i kajakken i dem, ..........så havde hun da vist lavet 10-15 grønlænder i træk.
Jeg sejlede lidt mere og så skulle vi hjem og på job.

Ingen kommentarer: