fredag den 31. august 2007

Heidis tur.










Søndag d. 4. sept drog vi igen til Elsehovede. Nu var det nemlig Heidis tur til at skulle prøve kajakken. Hun var meget opsat på det. Jeg viste hende hvad det drejede sig om og hun fik hurtigt alt udstyret på og padlede afsted. Det gik fint og hun sejlede ½ times tid. Så var det min tur og vi skiftes et par gange. Det blev hun hurtigt bidt af.


Vi spiste middag på stranden og jeg besluttede mig til at sejle en tur til Smørmosen. En god chance nu da Heidi var med og kunne køre bilen. Jeg padlede afsted og Karin og Heidi tog bilen og vi aftalte at mødes ved Smørmosen. Jeg havde mobil tlf i en lukket plasticpose på dækket så vi kunne altid få fat i hinanden. Fantastisk vejr at sejle i. Fuld solskin og næsten ingen vind. Så en anden havkajak, men han gik længere inde mod land. Jeg holdt mig på en ca. 3-4 m vand så jeg kunne følge med i hvad der skete på bunden
Det var sjovt at se kysten fra havsiden. Pludselig ser man noget man ellers ikke havde mulighed for. Man kan komme til strande som man slet ikke vidste fandtes, jo det er sgu skønt det her. Da jeg kom til Åbyskov kunne jeg se at der stod et par personer inde på en bro. De vinkede og jeg var jo høflig og vinkede tilbage, men lidt efter kunne jeg se at det var Heidi og Karin. Jeg tøffede ind til dem og fik lige en plade chokolade, uhmme det gjorde godt. Efter lidt snak og pause sejlede jeg videre langs kysten og ville krydse over til Thurø når jeg kom til indsnævringen. Ombestemte mig og ville prøve at sejle på dybt vand. Så jeg krydsede den direkte vej til Smørmosen. Det gik fint og jeg nåede til Smørmosen uden problemer. Ville ringe til Bodil & Erik for at høre om de var i sommerhuset. Det var de ikke, men de sad i deres båd i havnen sammen med Karin og Heidi!! Karin ville vise Heidi hvor deres båd ligger og havde så mødt dem der. Vi aftalte at jeg sejlede derom og så kunne vi jo drikke eftermiddags kaffe på deres skiv. Så tilbage igen og rundt om pynten og langs Thurø's nordlige kyst indtil jeg fandt den lille marina. Der var nu længere end jeg havde troet og med våddragt på var det godt varmt. Kom ind i havnen og fik våddragten af og vi nød kaffen ombord på skibet. En flot tur i fantastisk vejr, men lidt øm i armene efter 14 km på vandet., Så nu har jeg sejlet ialt 24 km i kajakken




Ingen kommentarer: